fredag den 16. maj 2014

Morgenmads idé - Power smoothiebowl

Ok, her til morgen havde jeg tid og overskud, og ville prøve noget jeg har et på adskillige andre madblogs... nemlig Smoothiebowl.



Hvad?
Det fungerer som en smoothie, hvor man har kommet knap så meget flydenve væske i, så man kan spise det med en ske i stedet for at drikke det af et glas.


Hvorfor?Smoothies er super nemme og lave, og ikke nok med det, så er de også super sunde. Sammenlignet med en juice hvor næringsstofferne bliver presset ud, er en smoothie fyldt med næingsstoffer.
Fordelen ved at have smoothie i en skål, gør også at man kan tilføje en masse toppings, hvilket kun gør det hele meget bedre!


Hvordan?
Som sagt laver man en almindelig smoothie, men uden så meget væske.
Min, som vist på billedet, er min favorit!. Den er lavet af frosne solbær, frosne jordbær, en banan, en tsk skyr og en lille smule havregryn.
Ovenpå har jeg puttet min hjemmelavet müsli og nogle bær, mmhh


Ingen kommentarer:

Send en kommentar