lørdag den 10. maj 2014

banan & havregryns bar

Noglegange, når man skal ud af huset i lang tid, er det godt lige at have en bar i tasken, hvis sulten melder sig. Hvor de fleste måske vil have en snickers bar, bounty bar osv, er jeg helt vild med de her hjemmelavede havregryns barer med bananer. Jeg har dog ikke valgt at tage med med i tasken, men bare spist derhjemme med skyr, mørk chokolade og friske hindbær! De smager især bedst lune.


Ingredienser:
3-4 bananer
275g havgregryn
60g valnødder (eller andre nødder)
45g hørfrø
120g vand
1/2 tsk salt

Start med at tænde ovnen på 170 grader.

Mos bananerne, og bland alle andre ingredienser sammen. Det er meningen dejen skal være tyk og klistrer, så bliv ikke fristet til at hælde mere vand i.

Put bagepapir på en bageplade og tryk dejen ud i den ønskede størrelse og højde. (de hæver ikke)
Jeg valgte at lave mine tynde, men de kan sagtens laves tykkere, som normale barer.
Bag i ovnen i 20 min.
Tag dem derefter ud og skær dem ud i den ønskede størrelse. Igen, lavede jeg dem firkantede, hvor normale barer er aflange :-)
Efter de er skåret ud, vendes de alle på hovedet og bliver lagt tilfældigt på bagepladen.

Bag i yderligere 5-10 min, til de virker færdige. Det afhænger meget af størrelsen på dem. De skal helst være lidt bløde når du tager dem ud, fordi de stivner når de er afkølet.

God appetit





Ingen kommentarer:

Send en kommentar