tirsdag den 6. maj 2014

Sommer Salat

Hej igen skønne mennesker.

I går aftes havde jeg mad-dag derhjemme, og jeg ville så gerne lave en lækker salat. Sammen med salaten lavede jeg nogle super protein-kyllingefrikadeller som var åhh så smagfulde. Skriv i kommentarerne, hvis i gerne vil have jeg laver et indlæg om dem :-)






Det er egentlig fuldstændig forskelligt hvad man har lyst til at tilføje til salaten, men her er hvad jeg tilføjede:
P.s. jeg har ikke nogle mål på hvor meget jeg tog af hvad, jeg fyldte bare op i skålen og så hvad der passede med mængden jeg ønskede :-)
Dressing:
2 store spsk olivenolie
evt. 1 spsk eddike
saften fra 1 citron
salt og peber

en smule akaciehonning, hvis den er sur (smag til)

Salaten: (alt dette er bare forslag. Mere eller mindre kan tilføjes)

gulerødder
aagurker
majs
peberfrugt
feta
cherrytomater
kyllingebryst skåret i mindre stykker
bulgur (jeg brugte 1,5dl)
kidneybønner
hørfrø
solsikkerkerner
græskarkerner
forskellige nødder (cashew, hasselnødder, mandler osv)
rocculasalat
spinatsalat

Kog noget vand med elkedel. Hæld bulguren i en skål. Lad bulguren stå i det forkogte vand i 15-20 min mens det andet mad forberedes

Skær kyllingen i mindre stykker og stej på panden med nogle forskellige krydderier.

Bland dressingen sammen.

Skær/hak alt andet ud og bland i.

Si vandet fra bulguren og bland med resten.

God Appetit 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar